Onze verplichtingen

Algemene Verkoopsvoorwaarden
Artikelen

Date: 08/03/2023

Welkom bij Showroomprive.com

We verzoeken je onze algemene verkoopsvoorwaarden (de "AVV") zorgvuldig te lezen voordat je gebruikmaakt van de site Showroomprive.nl en de mobiele applicatie (de "Site"). Deze Voorwaarden kunnen al naar gelang de toepasselijke regelgeving worden gewijzigd.

Inhoudsopgave

- Artikel 1: Wie zijn wij?

- Artikel 2: Hoe word je lid?

- Artikel 3: Hoe bestel je op onze Site?

- Artikel 4: Welke prijzen hanteren wij?

- Artikel 5: Hoe betaal je je bestelling?

- Artikel 6: Wanneer ontvang je de bestelling?

- Artikel 7: Wat moet je doen als je van gedachten bent veranderd?

- Artikel 8: Welke garanties bieden wij voor de artikelen?

- Artikel 9: Hoe kun je je Showroomprive-voordelen gebruiken?

- Artikel 10: Hoe zit het met je persoonsgegevens?

- Artikel 11: Wat gebeurt er als je niet tevreden bent?

- Artikel 12: Wettelijke vermeldingen

Artikel 1 - Wie zijn wij?

Onze Website wordt gepubliceerd en beheerd door het bedrijf Showroomprive.com, SARL met een kapitaal van 115 481 749,68 euro, waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te ZAC de la Montjoie - 1 rue des blés - F-93210 La Plaine Saint-Denis, geregistreerd in het handelsregister van Bobigny onder nummer 538 811 837, intracommunautair btw-nr. FR72 538 811 837.

Voor elk verzoek om informatie kun je rechtstreeks contact opnemen met onze klantenservice:

- per e-mail op het volgende adres: klantenservice.be@showroomprive.com

- via het contactformulier dat hier beschikbaar is

Artikel 2 - Hoe word je lid?

Om lid te worden en toegang te krijgen tot onze private sales, dien je een persoonlijk account aan te maken.

Met je account kun je op elk moment:

  • toegang hebben tot onze private sales;

· je persoonlijke gegevens (zoals je betaalmiddelen) raadplegen, wijzigen en bijwerken;

· je geplaatste bestellingen volgen;

· je aan- en afmelden voor de nieuwsbrief of je afmelden voor de Site door het afmeldingsformulier hier in te vullen.

Je bent er verantwoordelijk voor je account en je wachtwoord vertrouwelijk te houden en de toegang tot je computer of andere apparatuur te beperken. Als zodanig erken je dat je verantwoordelijk bent voor alle activiteiten die voortvloeien uit het gebruik van je accounts

Je stemt ermee in om niet meer dan één account aan te maken en te gebruiken. Indien meerdere accounts worden aangemaakt en/of worden gebruikt, behouden wij ons het recht voor om de frauduleuze accounts te sluiten en je lopende bestellingen te annuleren.

Artikel 3 - Hoe bestel je op onze Site?

Om te bestellen op onze Site:

  1. Log je in op je persoonlijke account;
  2. Selecteer je de artikelen van je keuze uit onze private sales;
  3. Zodra je klaar bent met winkelen en je je winkelmandje hebt bevestigd, kies je het bezorgadres en de bezorgoptie voor je bestelling;

4. Kies vervolgens je betaalmethode, accepteer onze volledige algemene verkoopsvoorwaarden en ga door met het veilig betalen van je bestelling. Je bestelling is voltooid! Je ontvangt per e-mail een bevestiging van je bestelling.

Houd er rekening mee dat onze acties en prijzen geldig zijn voor de duur van de private sale en zolang de voorraad strekt. Het kan gebeuren dat een besteld artikel niet langer op voorraad is. Je wordt hierover per e-mail op de hoogte gebracht en je krijgt uiterlijk binnen veertien (14) dagen nadat je bent geïnformeerd over de onbeschikbaarheid van het artikel het overeenkomstige bedrag teruggestort. De terugbetaling vindt plaats via een terugboeking via de betaalmethode die is gebruikt tijdens de aankoop (waardebon en/of bankpas).

We behouden ons het recht voor om je bestelling te annuleren om een legitieme reden, en in het bijzonder in de volgende gevallen:

  1. Indien zich een duidelijke vergissing heeft voorgedaan ten aanzien van het artikel en/of de prijs (bijvoorbeeld als er duidelijk een verkeerde prijs wordt weergegeven en/of wanneer er een fout is in een van de essentiële kenmerken van het artikel);
  2. Indien er onregelmatigheden zijn over de betaling van je bestelling;
  3. Indien we frauduleus gebruik van onze acties en/of onze vrienduitnodigingen opmerken;
  4. Als we merken dat er meerdere accounts zijn aangemaakt voor één enkel gebruiker/lid (zie artikel 2).

We behouden ons tevens het recht voor om alle nodige maatregelen te nemen om dergelijke onregelmatigheden te stoppen (door bijvoorbeeld het account te blokkeren of verwijderen).

Artikel 4 - Welke prijzen hanteren wij?

Op basis van de publieke verkoopprijs (vastgestelde of aanbevolen verkoopprijs) kun je bepalen hoeveel je echt bespaard. De publieke verkoopprijs komt over het algemeen overeen met de aanbevolen verkoopprijs van een merk of zijn vertegenwoordiger. Dit wordt steekproefsgewijs gecontroleerd. Soms worden de prijzen gebaseerd op de aanbevolen verkoopprijs en het verschil met de daadwerkelijke verkoopprijs die we tijdens de steekproef hebben waargenomen. Ten slotte komt het voor dat sommige artikelen op onze site niet meer te koop zijn bij andere verkopers waardoor het moeilijker wordt om deze publieke verkoopprijs te controleren. We gebruiken dan de gebruikelijke prijs die door deze verkopers wordt gehanteerd voor artikelen van vergelijkbare kwaliteit en samenstelling als publieke verkoopprijs.

De prijzen van onze artikelen zijn aangegeven in euro's inclusief alle belastingen (waaronder milieubijdrage). De prijzen zijn exclusief de kosten van voorbereiding en verzending die worden aangegeven tijdens de bevestiging van je bestelling. Wij verkopen geen belastingvrije artikelen.

Voor de bezorging binnen een lidstaat van de Europese Unie geldt het BTW-tarief dat wordt gehanteerd in deze lidstaat.

Artikel 5 - Hoe betaalt u uw bestelling?

5.1 Betalingswijze

De betaling geschiedt online met een bankpas (Mistercash) of creditcard of via Paypal of via KLARNA of via ONEY. De door ons aanvaarde creditcards zijn Visa, Mastercard en American Express.

Na bevestiging van betaling door onze betalingsdienst wordt je bankrekening, creditcard of Paypal-rekening aan het einde van een termijn van maximaal 4 dagen vanaf de datum van de bestelling gedebiteerd.

Betaling via PAYPAL

In het geval van betaling via Paypal wordt het aankoopbedrag automatisch van je Paypal rekening afgeschreven.

Betaling met Oney

Onze partner Oney Bank biedt u de Oney Bank financieringsoplossing waarmee u uw aankopen in 3 termijnen kunt betalen voor bestellingen met een minimum van € 80 tot maximaal € 2.500,

Voorwaarden : De Oney-oplossing is voorbehouden aan privépersonen (natuurlijke, meerderjarige personen) die in België verblijven en in het bezit zijn van een Visa of MasterCard-bankkaart die is uitgegeven door een instelling die actief is in België en waarbij de geldigheidsduur van de kaart nog 30 dagen doorloopt nadat de gekozen financieringsperiode verstreken is. Kaarten met systematische toestemming en andere betaalmiddelen worden niet geaccepteerd.

Andere kaarten zoals Electron, Maestro, Nickel etc., evenals e-cards, Indigo en American Express kaarten worden niet geaccepteerd.

Hoe het werkt: Nadat u uw artikelen hebt gekozen en uw bestelling hebt betaald, klikt u op de knop "betaling in 3 termijnen met een bankkart". U wordt dan doorverwezen naar de Oney webpagina van onze partner met het gedetailleerde overzicht van uw bestelling en de gepersonaliseerde financieringsaanvraag, die u vervolgens moet valideren door het op de site beschreven proces te volgen.

The Oney Bank-oplossing is een rentevrij kredietaanbod, dat binnen de twee maanden moet worden terugbetaald en waarvan de maandelijkse kosten minder bedragen dan of gelijk zijn aan EUR 5,67 (bedrag onderworpen aan een jaarlijkse indexering opgelegd door artikel VII.3, §2, 3° van het Wetboek van Economisch Recht (hierna het "WER"), in toepassing van de index van de consumptieprijzen) en waarop de regels van Boek VII van het WER betreffende het consumentenkrediet niet van toepassing zijn omwille van de duur ervan en de verwaarloosbare kosten die ermee gepaard gaan.

Oney Bank behoudt zich het recht voor om uw aanvraag om de Oney-oplossing te gebruiken te weigeren binnen de 14 kalenderdagen na uw aanvaarding van het kredietaanbod. U beschikt over een termijn van 14 kalenderdagen na uw aanvaarding van deze algemene voorwaarden om uw verbintenis te herroepen.

Werking en financieringskosten :

Betaling in 3 termijnen met een bankkart stelt u in staat om de op onze site geplaatste bestelling als volgt te betalen:

- Een verplichte betaling wordt gedebiteerd op de dag van de bevestiging van de verzending van uw bestelling. Dit bedrag komt overeen met een derde van de bestelling, daarboven op komen vaste kosten, gedefinieerd per schijf, maar niet meer dan 9€.

- De eerste betaling wordt gevolgd door twee maandelijkse betalingen, elk overeenkomend met een derde van het totale bedrag van de bestelling. Deze maandelijkse betalingen worden gedebiteerd op de 30e en 60e dag na de validatie van de bestelling.

Wij vestigen uw aandacht op de voorwaarden voor het annuleren van bestellingen die in meerdere termijnen bij Oney Bank zijn betaald:

- In geval van totale annulering van de bestelling, krijgt u het volledige bedrag van de afgetrokken bedragen teruggestort. In geval van gehele annulatie van de bestelling binnen de 14 dagen na validatie van de bestelling, ontvangt u de integrale som - die reeds van uw rekening werd afgehouden - terug.

- Indien u de gehele bestelling annuleert na 14 dagen na de validatie van de bestelling, worden de door u reeds betaalde vaste kosten, ten bedrage van de financiering van ONEY, door ONEY behouden

- In geval van gedeeltelijke annulering van de bestelling wordt het bedrag dat overeenkomt met de annulering afgetrokken van de bedragen die nog verschuldigd zijn op de dag van de annulering. De bijbehorende financieringsoplossing wordt ofwel gewijzigd, waardoor de aflossingstermijn en/of het bedrag van de laatste maandelijkse betaling wordt verkort, ofwel geannuleerd. Een nieuw schema wordt je dan toegestuurd. Het teveel ontvangen bedrag zal worden terugbetaald

Voor elke aanvraag met betrekking tot de Oney-financieringsoplossing kunt u contact met hen opnemen door te schrijven naar de Oney Bank klantendienst (016/85.57.27 of klantendienst.be@oney.com).

Onder voorbehoud van aanvaarding door de : Oney Bank - Naamloze Vennootschap met een kapitaal van 50 741 215 € - 40 avenue de Flandre 59170 CROIX - Ingeschreven in het handels- en vennootschapsregister van Lille Métropole onder nummer 546 380 197.

De Autorité de Controle Prudentiel (ACPR), 61 rue Taitbout 75436 Paris cedex 09, heeft Oney Bank als kredietinstelling een vergunning verleend. Oney Bank staat onder toezicht van deze instelling. De lijst van erkende kredietinstellingen kan worden geraadpleegd op de website www.regafi.fr, die door het RCAC wordt gepubliceerd. Oney Bank is vanuit Frankrijk in België actief in het kader van het vrij verrichten van diensten.

Oney Bank oefent in België geen gereglementeerd beroep uit wegens de aard van de diensten die er worden aangeboden (krediet vrijgesteld van de toepassing van de bepalingen van Boek VII van het Economisch Wetboek).

KLARNA

Onze partner Klarna biedt een financieringsoplossing genaamd "Betaal later" waarmee je jouw aankopen vanaf € 1,- t/m € 1500,- zonder extra kosten met je bankkaart kunt betalen binnen 30 dagen na de bevestiging van je bestelling.

We nodigen je uit om hier de algemene voorwaarden van Klarna's "Later betalen" te lezen en waarvan de acceptatie vereist is voor elke inschrijving.

Houd er rekening mee dat de volgende algemene voorwaarden van Klarna van toepassing zijn:

· Dit aanbod is bestemd voor particulieren (meerderjarige personen) woonachtig in België die in het bezit zijn van een geldige debiet- of kredietkaart die niet binnenkort vervalt en van wie de financieringsaanvraag door Klarna is aanvaard. E-cards en American Express-kaarten worden niet geaccepteerd. Klarna behoudt zich echter het recht voor om jouw betaalmiddel te weigeren en/of de geautoriseerde bankkaarten te wijzigen. Als jouw betaalmethode wordt geweigerd, word je door Klarna op de hoogte gebracht voordat je aankoop is voltooid.

· Je betaalt de bestelling rechtstreeks aan Klarna volgens de door Klarna verstrekte betalingsinstructies.

· Afhankelijk van de levertijden behoudt Klarna zich het recht voor om het bedrag af te schrijven vóór ontvangst van je bestelling.

5.2 Beveiligde betaling

Al je aankooptransacties vinden plaats met strikte vertrouwelijkheid en gecodeerd door versleuteling met het SSL-protocol. We hebben geen toegang tot je bankgegevens en bewaren deze niet op onze servers. Als je wilt, kunnen je creditcardgegevens veilig worden opgeslagen door onze financiële dienstverlener om te worden gebruikt voor je toekomstige betalingen op de Site.

Om dit te doen, hoef je alleen maar het vakje "Onthoud mijn inloggegevens" aan te vinken op het moment van betaling. Je kunt vragen om de verwijdering van een bankkaart ofwel rechtstreeks via je account onder "Mijn persoonlijke gegevens" en vervolgens "Mijn bankpassen" ofwel per e-mail op het volgende adres klantenservice.be@showroomprive.com.

We zullen je verzoek doorgeven aan onze financiële dienstverlener.

5.3 Fraudebestrijding

We gebruiken verschillende maatregelen in het kader van fraudebestrijding:

(i) Wanneer je op de knop "Bevestigen" klikt bij het voltooien van je bestelling, verifieert onze bank de geldigheid van het creditcardnummer en of de kaart is geblokkeerd. Je bent hierdoor beschermd tegen misbruik en fraude.

(ii) Onze Site gebruikt ook het programma 3D Secure dat op het moment van de onlinebetaling voorziet in de invoering van een activeringscode van de transactie die door je bank wordt gecommuniceerd voor de afronding van de aankoop (via een doorverwijzing op de website van je bank en via de ontvangst van een sms-bericht of persoonlijke vragen als geboortedatum, postcode, etc.).

(iii) Ten slotte hebben we fraudebestrijdingsmaatregelen geïmplementeerd. We kunnen hierdoor controles uitvoeren om de juistheid van je identiteit en woonadres te garanderen. In dit verband hebben onze controles betrekking op (i) de informatie die je ons verstrekt, zoals achternaam, voornaam, e-mailadres, bezorgadres, etc., evenals het gebruikte IP-adres dat voorkomt in de geschiedenis van je bestellingen en transacties, (ii) de kenmerken van de betreffende bestelling en ten slotte (iii) de gebruikte bankpas (bijv.: land van uitgifte en gedeeltelijke nummers doorgegeven door bank- en betalingsinstellingen, uitsluitend bestaande uit de eerste zes en de laatste vier cijfers, alsook de vervaldatum). Indien nodig kunnen we je vragen om ons per e-mail een kopie van je identiteitsbewijs en een bewijs van je woonadres van minder dan drie (3) maanden oud te sturen. Deze documenten worden niet langer bewaard dan nodig is voor de verificaties.

We behouden ons het recht voor om de betreffende bestelling te annuleren en het account te blokkeren als uit de uitgevoerde controles blijkt dat onjuiste gegevens zijn verstrekt of als de gevraagde bewijsstukken niet binnen de gestelde termijn worden ontvangen. Je wordt per e-mail op de hoogte gebracht van bovenstaande. Als onderdeel van deze behandeling herinneren we je eraan dat je alle rechten hebt zoals vermeld in artikel 1-6 van ons Privacybeleid, dat hier beschikbaar is.

Artikel 6 - Wanneer ontvangt u de bestelling?

6.1 Waar en hoe kan de bestelling aan je worden bezorgd?

Wij bezorgen je bestellingen in België bij je thuis of bij afhaalpunten, tenzij anders vermeld bij de omschrijving van het artikel.

Thuisbezorging

Bij het plaatsen van je bestelling kies je voor de 'Standaard' of 'Snelle" bezorging.

Opmerking:

· Bestellingen voor snelle levering worden dan binnen 48 uur na verzending bij u thuis bezorgd.

· Om logistieke redenen en veiligheidsredenen kunnen we niet bezorgen aan adressen van militaire locaties.

Het is mogelijk dat het pakket op initiatief van de postbode aan de buren wordt bezorgd.

Als het pakketje bij de buren wordt afgeleverd, wordt er een briefje in de brievenbus van de geadresseerde achtergelaten, zodat de geadresseerde weet waar het pakketje zich bevindt.

Voor een thuisbezorging is er 1 bezorgpoging bij de ontvanger. Dan wordt het pakket aangemeld. De informatie wordt per e-mail naar de ontvanger gestuurd.

Bezorging bij een afhaalpunt

Bij het plaatsen van je bestelling kun je kiezen voor bezorging bij een afhaalpunt. Door je adres in te voeren, kun je de verschillende afhaalpunten identificeren die in jouw omgeving beschikbaar zijn.

Opmerking:

· In het geval dat het afhaalpunt van het pakket overbelast of gesloten is, kan het pakket automatisch beschikbaar gesteld worden op een afhaalpunt in de buurt, afhankelijk van de beschikbaarheid

· Afhankelijk van de gekozen levermethode en van de transporteur beschik je over een bepaalde periode om je pakket op te halen.

-Bpost afhaalpunt: 14 kalenderdagen

-Bpost Cubee: 5 kalenderdagen

-Mondial Relay: 14 kalenderdagen

We vestigen je aandacht op de volgende punten:

- In sommige gevallen is het mogelijk dat we meerdere keren bezorgen (met name indien je bestellingen uit verschillende sales hebt uitgevoerd). In dit geval word je steeds geïnformeerd.

- De bezorgtermijnen zijn indicatief en kunnen variëren afhankelijk van de sale. Ze worden je doorgegeven op het moment van de bevestiging van je bestelling. Deze bezorgtermijnen worden herhaald in de bevestigingsmail van je bestelling en bij je persoonlijke gegevens ("Mijn account" en vervolgens "Mijn bestellingen").

- In geval van retournering van het pakket omdat het pakket niet kon worden bezorgd, word je automatisch per e-mail op de hoogte gesteld. Indien we niets van je vernemen binnen 48 uur na ontvangst van deze e-mail, behouden wij ons het recht voor om je bestelling te annuleren.

6.2 Wat zijn de bezorgkosten?

Het bedrag van de bezorgkosten voor je bestelling wordt weergegeven bij het kiezen van je bezorgoptie. De bezorgkosten voor thuisbezorging of bij het afhaalpunt worden je voorgesteld, zodat je je keuze met volledige kennis van zaken kunt maken!

Opmerking: je hebt de mogelijkheid om artikelen uit verschillende sales te bestellen en deze in hetzelfde winkelmandje te plaatsen. Voor de artikelen van elk van deze sales gelden echter afzonderlijke bezorgkosten.

6.3 Wat te doen bij afwezigheid, te late bezorging of niet-conforme bezorging?

In geval van afwezigheid of vertraging van de bezorging, nodigen wij je uit om onze veelgestelde vragen te raadplegen hier + niet-conforme bezorging hier .

Wij vestigen de aandacht op het feit dat je in geval van niet-levering beschikt over een termijn van 30 dagen vanaf de aangekondigde of geschatte leveringsdatum om onze klantendienst te verwittigen, zodat deze een onderzoek kan instellen bij onze vervoerder. Hiertoe behoudt Showroomprive.com zich het recht voor om je te vragen bewijsstukken (bijv. ondertekende beëdigde verklaring, etc.) op te sturen die nodig zijn voor het instellen van het genoemde onderzoek. Na de bovenvermelde termijn van 30 dagen wordt je bestelling als geleverd beschouwd en is geen betwisting over het gebrek aan levering meer mogelijk.

Artikel 7 - Wat moet je doen als je van gedachten bent veranderd?

Ben je van gedachten veranderd? Komt je artikel niet overeen met je verwachtingen?

Je beschikt over een termijn van veertien (14) kalenderdagen om je herroepingsrecht uit te oefenen vanaf de datum van ontvangst van artikelen. Het is ook mogelijk om je bestelling te annuleren voordat deze wordt bezorgd, op voorwaarde dat de bestelling nog niet "in behandeling" is.

7.1 Hoe kun je een artikel retourneren?

Je kan je bestelling terugsturen:

- Rechtstreeks vanuit je klantenaccount, door naar het tabblad "Je bestellingen" te gaan en te klikken op "Een artikel retourneren";

1. Selecteer de artikelen die je wenst te retourneren en laat ons je daarbij helpen;

2. Kies je retourmethode door een van de volgende voorstellen te selecteren:

§ Een prepaid label door een van de voorgestelde vervoerders te kiezen;

§ Een terugzending op eigen kosten door deze optie te selecteren;

- Of door het hier beschikbare herroepingsformulier in te vullen en terug te sturen:

o Naar het volgende e-mailadres: klantenservice.be@showroomprive.com of ;

o Via het hier beschikbare contactformulier ; of

o Naar het volgende adres: Showroomprive.com, Service client, 1 rue des Blés, 93210, La Plaine Saint Denis, Frankrijk.

Onze klantenservice stuurt u, na ontvangst van het ingevulde formulier, de nodige documenten voor de terugzending van de producten volgens de gekozen retourmethode (al dan niet gefrankeerd etiket).

Zodra de retouraanvraag is geregistreerd, moet u uw product binnen maximaal veertien (14) kalenderdagen terugsturen. Om dit te doen, moet u:

§ Zodra je retourdocumenten klaar zijn, print je het retourformulier (bestaande uit een formulier en een strook) en het prepaid label als je deze manier van retourneren hebt gekozen;

§ Maak je pakket klaar door de artikelen opnieuw te verpakken in hun oorspronkelijke verpakking of, bij gebrek daaraan, in een geschikte verpakking (zie "Belangrijk" hieronder), steek het retourformulier in de verpakking en bevestig de retourbon aan het pakket (de bon mag in geen geval aan het product worden bevestigd).

§ Geef ten slotte je pakje af in bij het afleverpunt volgens de gekozen optie, zodat het naar het onderstaand retouradres kan worden gestuurd:

Return Your Parcel

c/o Showroomprive

B2C Europe P A Antwerpen X

Noorderlaan Nr/Bus: 395

2099 Antwerpen x

Als je geabonneerd bent op een dienst op onze Site en indien je daar op je uitdrukkelijke verzoek gebruik van maakt voorafgaand aan het verstrijken van de herroepingstermijn, kun je nog steeds gebruikmaken van je herroepingsrecht. We behouden echter het bedrag dat overeenkomt met de gebruikte dienst tot het moment waarop je beslist je herroepingsrecht uit te oefenen.

7.2 Hoe verpakt je het artikel om het aan ons te retourneren?

Het is belangrijk dat de artikelen die je naar ons terugstuurt op de juiste manier worden verpakt zodat ze tijdens het transport niet worden beschadigd. Om dit te doen, dien je deze goed te beschermen, bij voorkeur in hun originele verpakking.

De artikelen mogen niet zijn gebruikt en mogen geen tekenen vertonen van een gebruik dat langer duurt dan nodig is voor het passen of uitproberen ervan. Ze moeten compleet zijn, vergezeld gaan van alle eventuele toebehoren, onbeschadigd zijn en schoon zijn.

Pakketten waarvan we de afzender (achternaam, voornaam, adres, bestelnummer) niet kunnen identificeren, kunnen niet worden geretourneerd.

7.3 Wat bedragen de retourkosten?

In geval van uitoefening van het herroepingsrecht zijn de retourkosten voor eigen rekening:

- Als je gekozen hebt voor het prepaid label, wordt een vast bedrag van 6,50€ afgetrokken van het bedrag van de terugbetaalde bestelling.

- In andere gevallen betaal je de retourkosten rechtstreeks aan de vervoerder die je kiest.

Als je een omvangrijk product wilt retourneren, moet je contact opnemen met onze klantenservice zodat zij de retourzending kunnen organiseren. Bij wijze van indicatie delen wij je mee dat de retourkosten zullen variëren tussen (60€ en 120€).

7.4 Uitzonderingen op het herroepingsrecht

Je kunt je herroepingsrecht niet uitoefenen voor:

- diensten volledig uitgevoerd vóór het einde van de herroepingstermijn en waarvan de uitvoering is begonnen na je uitdrukkelijke toestemming en je uitdrukkelijke afstand van het herroepingsrecht;

- artikelen of diensten waarvan de prijs onderhevig is aan schommelingen van de tarieven op de financiële markt buiten de macht van de handelaar die zich kunnen voordoen tijdens de herroepingstermijn;

- artikelen gemaakt volgens de specificaties van de consument of die duidelijk zijn gepersonaliseerd;

- artikelen die snel kunnen bederven of verouderen (bijv. voedsel of vloeistoffen);

- artikelen waarvan de verzegeling na levering door de consument is verbroken en die niet kunnen worden geretourneerd uit hygiënische overwegingen en om gezondheidsredenen;

- artikelen die nadat ze zijn bezorgd door hun aard onlosmakelijk zijn vermengd met andere artikelen;

- audio- of video-opnamen of computersoftware waarvan de verzegeling door de consument is verbroken (d.w.z. wanneer de blisterverpakking is geopend, is verwijderd of is gescheurd, zoals voor cd's en dvd's);

- kranten, periodieke publicaties en tijdschriften, met uitzondering van abonnementscontracten voor deze publicaties;

- accommodatiediensten, anders dan residentiële accommodatie, goederenvervoersdiensten, autoverhuur, catering of vrijetijdsbesteding die moeten worden verleend op een bepaalde datum of over een bepaalde periode;

- digitale inhoud die niet is verstrekt op een fysiek medium waarvan de uitvoering is begonnen na uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument, die uitdrukkelijk afstand doet van zijn herroepingsrecht.

7.5 Wanneer ontvang je de terugbetaling?

De uitoefening van het herroepingsrecht geeft aanleiding tot terugbetaling van de betaalde bedragen binnen veertien (14) dagen na ontvangst van het bewijs van verzending. Deze termijn kan worden verlengd tot de dag van ontvangst van je pakket als je ons geen bewijs van verzending van je producten kunt overleggen.

Als je voor het prepaid label hebt gekozen, wordt het bedrag van je terugbetaling verminderd met 6,50€, wat overeenkomt met de vaste retourkosten.

Artikel 8 - Welke garanties bieden wij voor de artikelen?

Al onze producten vallen onder de wettelijke garantie, dat wil zeggen de garantie van conformiteit en de garantie tegen verborgen gebreken. Sommige genieten ook een commerciële garantie van de leverancier, die de voorwaarden bepaalt.

8.1 Wettelijke garanties

Als retailer zijn wij verantwoordelijk voor de non-conformiteit van de producten die wij verkopen. De wettelijke garantie is van toepassing wanneer uw product defect is, bijvoorbeeld als het niet normaal functioneert of niet voldoet aan de gegeven beschrijving. De garantie tegen verborgen gebreken dekt u wanneer uw artikel een verborgen gebrek heeft: dat is een gebrek dat op het moment van de verkoop niet zichtbaar is en dat het artikel ongeschikt maakt voor gebruik of dat de gebruikscapaciteit aanzienlijk vermindert.

Als u aanspraak maakt op de wettelijke garantie van conformiteit, dan:

- heeft u een periode van twee (2) jaar;

- kunt u kiezen tussen reparatie of vervanging van het artikel afhankelijk van beschikbaarheid of een gedeeltelijke of volledige terugbetaling."

De wettelijke garantie van conformiteit geldt onafhankelijk van enige commerciële garantie.

8.2 Commerciële garanties

In sommige gevallen kan u een commerciële garantie worden aangeboden door de leveranciers met wie wij samenwerken. Indien dit het geval is, wordt u hiervan op de hoogte gesteld in de productbeschrijvingen van de betreffende artikelen en op de factuur. Als u het niet zeker weet, kunt u ook contact opnemen met onze klantenservice om na te gaan of uw product onder een commerciële garantie valt.

8.3 Hoe kan ik gebruik maken van mijn garanties?

Als je van een van de garanties gebruik wilt maken, vul je het formulier in het gedeelte 'FAQ garantie' in door hier te klikken of, indien nodig, door contact met ons op te nemen op het volgende adres: klantenservice.be@Showroomprive.com . Vergeet niet om het nummer van je bestelling op te geven en een foto van het defecte artikel toe te voegen.

Je ontvangt dan een voorgefrankeerd etiket om op de verpakking te plakken om je niet-conforme artikel te retourneren. Bij aankomst van het door jou geretourneerde artikel, wordt de niet-conformiteit door onze teams gecontroleerd. In het geval van een valse aangifte wordt een eenmalig bedrag van €6.50 afgetrokken van je terugbetaling. Neem in geval van niet-conforme uitzonderlijke artikelen contact op met onze klantendienst.

8.4 Uitsluitingen

Artikelen die u heeft aangepast, gerepareerd, ingebouwd of toegevoegd, artikelen waarvan de gebreken zichtbaar waren op het moment van aankoop en artikelen die tijdens het transport of door misbruik zijn beschadigd, vallen niet onder de garantie.

Artikel 9 - Hoe kan je je voordelen gebruiken?

Om je te bedanken voor je loyaliteit biedt Showroomprive je talloze voordelen! Het kan voorkomen dat je per e-mail een leuke verrassing ontvangt of dat er voordelen op de Site worden aangeboden.

Je kunt al deze voordelen en hun gebruiksvoorwaarden bekijken bij Mijn account in de rubriek "Mijn voordelen".

Geniet ook van onze vrienduitnodigingen! Aarzel niet om onze private sales met je vrienden te delen. Ga voor meer informatie naar onze helppagina's hier, raadpleeg de rubriek "Mijn account" en vervolgens «mijn vrienden» en verdien voordelen.

Opmerking: de waardebonnen uit vrienduitnodigingen zijn betaalmiddelen. Wanneer je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, zal de bijbehorende terugbetaling daarom plaatsvinden door middel van een terugboeking, dat wil zeggen van hetzelfde bedrag (als de voorwaarden van deze waardebon er echter in voorzien dat dit kan worden terugbetaald).

De werkwijze betreffende terugbetalingen voor bestellingen met een waardebon kan hier geraadpleegd worden.

Artikel 10 - Hoe zit het met je persoonsgegevens?

Als je de Site bezoekt, kunnen je gegevens worden onderworpen aan automatische verwerking. Voor meer informatie hierover verwijzen wij je naar ons "Privacybeleid en het beleid over de bescherming van de persoonlijke levenssfeer - Cookies"

Artikel 11 - Wat gebeurt er als je niet tevreden bent?

Onze a lgemene verkoopsvoorwaarden zijn onderworpen aan de Belgische wetgeving. Elke bestelling is onderworpen aan de algemene verkoopsvoorwaarden die van kracht zijn op de dag van de bestelling. In geval van betwisting nodigen wij je uit om contact met ons op te nemen om samen een minnelijke schikking te vinden:

- Per e-mail op klantenservice.be@Showroomprive.com

De Europese Commissie biedt je ook een platform voor geschillenbeslechting dat toegankelijk is op het volgende adres: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .

Ingeval er geen minnelijke schikking wordt gevonden, zijn de Franse rechtbanken bevoegd.

Artikel 12 - Wettelijke vermeldingen

Showroomprive.com is geregistreerd als verzekeringsagent bij ORIAS (www.orias.fr) onder registratienummer 16003180.

De directeur van de publicatie is David Dayan.

Webhosting: ASPSERVEUR (SARL met een kapitaal van 500.000,00 euro) gevestigd te 785 voie Antiope - ZA Athelia III - F-13600 La Ciotat.

Cookies en communicatievoorkeuren
Showroomprivé neemt jouw privacy serieus
Showroomprive.com gebruikt cookies en gelijksoortige technologieën om het browsen te analyseren, om de doelgroep en de prestaties te meten en om je, samen met onze partners, voor op jou afgestemde advertenties te laten zien. Door op ’Accepteer’ te klikken, stem je ermee in dat deze cookies worden opgeslagen en in het bijzonder dat deze informatie wordt gedeeld met onze partners. Door op ’Weiger’ te klikken ontvang je geen persoonlijke inhoud en alleen noodzakelijke cookies voor een goede werking van de site. Door op ’Stel je keuze in’ te kiezen kun je je voorkeuren instellen en meer informatie verkrijgen. Je kunt tevens je instellingen op elk moment wijzigen (bij de rubriek ‘Mijn gegevens’). Ga naar ici voor meer informatie over het verzamelen van gegevens en het gebruik ervan.
Accepteer
Weiger